FANDOM

24.jpg
Alastor "Pošuk (Mad Eye)" Moody je bývalý bystrozor, možná nejslavnější ze všech, a také dobrý přítel bradavického ředitele Albuse Brumbála. Jednu nohu má dřevěnou a důsledkem střetu s Evanem Rosierem nemá vlastní oko, a proto má kouzelné. V době, kdy Harry navštěvuje čtvrtý ročník Bradavické školy čar a kouzel, přijme na jeden rok místo učitele obrany proti černé magii.

Do Bradavic však na začátku školního roku nedorazí, protože ho Voldemortův stoupenec Bartemius Skrk mladší zneškodní a vydává se za něj pomocí mnoholičného lektvaru. Udržuje ho při životě, aby se ho důkladně vyptal na jeho chování a zvyky a mohl tak oklamat i Brumbála. Během svého pobytu v Bradavicích vězní pravého Moodyho v jeho kouzelné truhle. Skrk se vyznamená již při příjezdu do školy, kdy se dostaví až po zahájení školního roku. Celý rok se snaží chránit Harryho, aby ho provedl turnajem tří kouzelnických škol. Nejdříve vloží jeho jméno do Ohnivého poháru, pak navede Hagrida, aby Harrymu ukázal draky, kteří budou použiti při prvním úkolu. Ke druhému úkolu podstrčí nejdříve knihu Nevillovi, ve které je způsob, jak vydržet hodinu pod vodou, když ale Harry Nevilla o radu nepožádá, zmíní se o žaberníku před Harryho přítelem domácím skřítkem Dobbym. Před třetím úkolem promění Pohár tří kouzelníků v přenášedlo, které donese toho, kdo se jej jako první dotkne za lordem Voldemortem a Červíčkem na hřbitov do Malého Visánku. V bludišti postupně odstraní ze souboje Fleur Delacourovou, pak se pokusí pomocí Viktora Kruma napadnout Cedrica Diggoryho. Poháru se jako první dotknou Harry a Cedric. Cedrica Červíček zabije, Harryho využije Voldemort ke svému vzestupu.

Během školního roku se také vyznamená tím, že promění Draca Malfoye ve fretku, když se snaží zezadu zákeřně napadnout Harryho. Studentům předvádí kletby, které se nepromíjejí (Imperius, Cruciatus, Avada kedavra) a učí je čelit kletbě Imperius. Krátce před závěrem knihy je vyslechnut pod veritasérem a prozradí Brumbálovi vše, co udělal. Kornelius Popletal si pak k jeho výslechu vezme mozkomora, ten na Skrka skočí ještě než ho Popletal stačí vyslechnout a vysaje mu duši.

Pravý Moody devítiměsíční věznění ve vlastní truhle přežije a stává se ještě paranoidnějším než dříve. Ale o měsíc později už zodpovědně vykonává svou práci ve Fénixově řádu po boku kouzelníků, kteří společnými silami bojují proti Voldemortovi. Vede například odvoz Harryho od Dursleyových, bojuje také na odboru záhad. V sedmém díle je hned na začátku zavražděn Voldemortem při převozu Harryho od Dursleyových. Fénixův řád nenašel jeho tělo. Jeho kouzelné oko získá Dolores Umbridgeová, která ho využije ke sledování svých podřízených. Harry jí ho při návštěvě ministerstva vezme a později ho pohřbí v lese.

Učitel Obrany proti Černé magii v Bradavicích
Předchůdce:

Remus Lupin

1994–1995

Bartemius Skrk ml. (vydává se za Alastora Moodyho)

Nástupce:

Dolores Umbridgeová

Vedoucí oddělení bystrozorů na MK Velké Británie
Předchůdce:

Rufus Brousek

 ?–1993

Alastor Moody

Nástupce:

neznámé

V síti Wikia

Náhodná Wiki