FANDOM

Harry Potter a Ohnivý pohár (anglicky Harry Potter and the Goblet of Fire) je čtvrtá kniha ze série Harry Potter z roku 2000 od spisovatelky J. K. Rowlingové.

Obsah Editovat

Harry Potter tráví prázdniny s rodinou Weasleyových a Hermionou Grangerovou, se kterými se vydává na finále mistrovství světa ve famfrpálu. Po zápase se na obloze objeví znamení zla, což značí, že jsou poblíž Smrtijedi, přívrženci lorda Voldemorta.

Po návratu do Bradavic Brumbál představí nového učitele obrany proti černé magii, Alastora „Pošuka“ Moodyho, a oznámí, že se bude konat Turnaj tří kouzelnických škol, na který přijedou do Bradavic studenti z Kruvalu aKrásnohůlek. Ohnivý pohár, který vybírá účastníky, pošle do turnaje Viktora Kruma za Kruval, Fleur Delacourovou za Krásnohůlky a Cedrika Diggoryho za Bradavice. Navíc však pohár vybere Harryho, i když ten se sám přihlásit nechtěl a ani nemohl (ještě nedosáhl 17 let).

Harry absolvuje během turnaje tří kouzelnických škol tři úkoly. V prvním úkolu, kde mají drakovi sebrat zlaté vejce, vyhraje společně s Viktorem Krumem. Po druhém úkolu, ve kterém má osvobodit svého kamaráda Ronaod jezerních lidí, žijících na dně jezera poblíž školy, se dělí s Cedrikem o první místo. Třetím úkolem je projít bludištěm s nástrahami a jako první dosáhnout Ohnivého poháru. Cedrik s Harrym vyrazí do bludiště jako první a téměř stejně rychle projdou bludištěm k poháru. Po vzájemné výpomoci se dohodnou, že se ho dotknou najednou, aby nikdo nevyhrál. Pohár je však přenášedlo a přenese je k Voldemortovi a dalším Smrtijedům, kteří zavraždí Cedrika a pomocí lektvaru znovu nabude ztracené podoby. Potom chce zabít také Harryho, to se mu však nepovede a Harry se pomocí přenášedla dostává zpět do Bradavic. Tam spolu s Brumbálem objeví, že profesor Moody je Barty Skrk ml., který přemohl opravdového Moodyho a dostal Harryho do turnaje.

V síti Wikia

Náhodná Wiki