FANDOM

Harry Potter a Relikvie smrti – část 1 (anglicky Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1) je fantasy film, první část dvoudílné adaptace stejnojmenného románu britské spisovatelky J. K. Rowlingové, který je posledním ze série o čarodějnickém učni Harrym Potterovi. Natáčení začalo v únoru 2009.

Film je rozdělen do dvou samostatných dílů. Premiéra první části se konala na londýnském náměstí Leicester Square 11. listopadu 2010,[1] premiéra druhé části proběhla 7. července 2011 tamtéž.[2] Scénář k oběma částem napsal Steve Kloves, který napsal scénáře ke všem filmům o Harrym Potterovi (kromě filmu pátého), režie se ujal David Yates, jenž režíroval i předchozí dva snímky. Producenty obou částí jsou David Heyman aDavid Barron.

Příběh Editovat

Harry Potter opouští Dursleyovi a slaví s Hermionou a Ronem v Doupěti své 17. narozeniny. Ministr kouzel mu přinese věci, které byli v závěti Brumbála. Během svatby Fleur a Billa Wesleye je Ministerstvo kouzel zničeno a tak Harry Potter, Hermiona a Ron utíkají do domu rodiny Blacka. Setkají se se skřítkem Kráturou, kterému přikáže, aby našel Voldermortův viteál, případně toho, kdo jej ukradl.

Dostanou se na ministerstvo kouzel, kde ukradnou viteál z rukou Dolores Umridgeové. Bohužel musí utíkat, a tak utíkají po lesech, kde se Ron oddělí od skupiny.

V rámci hledání viteálů se dostanou do Godrikova dolu, kde objeví čarodějku Bagshotovou, které se zmocnil Nagini a málem Harryho Pottera zabije.

Dále měsíce hledají další viteály, nebo jak je zničit, a tak se Harymu zjeví patron, který jej odvede k jezeru, kde se vyskytuje meč Godrika Nebelvíra. Harry se málem v jezírku utopí, ale Ron ho zachrání a poté mečem zničí viteál.

V rámci hledání dalších viteálů navštíví i otce Lenky Láskorádové Xenophiliuse Láskoráda, který jim vypráví bajku o Relikviích smrti. Ve strachu o svou dceru Harryho, Rona a Hermionu prozradí smrtijedům a musejí utéci do lesa. Bohužel při útěku jsou chyceni lapky a odvezeni do domu Malfoyů, kde objeví výrobce hůlek Ollivandra, skřeta Griphooka, Lenku Láskorádovou a domácího skřítka Dobbyho, který jim pomůže utéct.

V síti Wikia

Náhodná Wiki