FANDOM

Mundungus Fletcher

Mundungus

První výskyt Harry Potter a Fénixův řád
Poslední výskyt Harry Potter a Relikvie smrti
Ztvárnil/a Andy Linden
Informace
Postavení Člen Fénixova řádu, obchodník, zloděj
Bydliště Londýn

Mundungus Fletcher, přezdíván jako „Dung“ (anglicky „hnůj“, „chlévská mrva“), je podsaditý, často neoholený muž v roztřepaném plášti. Má krátké křivé nohy a dlouhé rozcuchané zrzavé vlasy. Často působí špinavým dojmem. Harry si ho jednou spletl s hromadou hadrů.

Působí velmi nespolehlivě. Na začátku pátého dílu dal přednost nepovolenému obchodu s kradenými kotlíky před hlídáním Harryho Pottera, který byl v té době spolu se svým bratrancem Dudleyem Dursleyem napaden mozkomory. Je také známý překupnictvím kradených věcí a dalšími záležitostmi podobného typu. Molly Weasleyová ho nemá ráda, podobně jako mnoho dalších členů Fénixova Řádu. Členové Řádu však tvrdí, že je jim přes ty své špatnosti užitečný, neboť má kontakty s mnoha podivnými osobami.

V šestém díle se pokouší prodat Aberforthovi nějaké věci, které nakradl v Siriusově domě, jenž teď patří Harrymu. Harry ho s nimi vidí a napadne ho, Fletcher před ním uteče. Aberforth od něj koupil obousměrné zrcátko, pomocí kterého pak Harrymu, Ronovi a Hermioně několikrát zachránil život..

V sedmém díle je díky jeho zbabělosti zabit Alastor Moody. Při transportu Harryho od Dursleyových je jedním z těch, kteří se pomocí mnoholičného lektvaru přestrojí za Harryho a Fletcher letí právě s Moodym. Když je napadne Voldemort, Fletcher uprchne a nechá Moodyho o samotě. Později dá Dolores Umbridgeové jako úplatek medailonek Salazara Zmijozela alias Voldemortův viteál. Ta ho použije jako důkaz svého kouzelnického původu.

V síti Wikia

Náhodná Wiki