FANDOM

Pomona Prýtová

X 4b2aef58

První výskyt Harry Potter a Kámen mudrců
Poslední výskyt Harry Potter a Relikvie smrti
Informace
Postavení učitelka bylinkářství, ředitelka Mrzimoru

Pomona Prýtová (v originále Pomona Sprout) je bradavickou profesorkou bylinkářství a ředitelkou mrzimorské koleje.

Y b9d1639a

Professor Prýtová

V knize je profesorka Prýtová popisována jako obtloustlá malá čarodějka, která má hábit často špinavý od hlíny, protože tráví mnoho času ve sklenících. Ačkoli se objeví již v prvním díle, větší roli dostane až ve druhém díle, kde učí své studenty druhého ročníku o mandragorách, pomocí kterých později spolu s madam Pomfreyovou vyléčí napadené baziliškem. Jako většina bradavických učitelů je později proti Dolores Umbridgeové a nehlasně podporuje Harryho v tom, že chce odhalit veřejnosti pravdu o Voldemortovi. V šestém díle je pro to, aby byly Bradavice stále otevřeny i po Brumbálově smrti s tím, že by si to tak přál. Pak se účastní jeho pohřbu, kde je oblečena čistěji než kdy předtím. V posledním díle pomáhá svými znalostmi o rostlinách ochránit Bradavice před smrtijedy a Voldemortem. V epilogu posledního dílu je uvedeno, že na její místo profesorky bylinkářství nastoupil Neville Longbottom, nejsou ale známy okolnosti jejího odchodu.

V síti Wikia

Náhodná Wiki