Wikia

Harry Potter Wiki

Remus Lupin

Diskuse0
14stránek na
této wiki
"Jste ten nejlepší učitel Obrany proti černé magii jakého jsme kdy měli!"
Harry Potter k Remusi Lupinovi
Remus Lupin
SlejharPPřidáno uživatelem SlejharP

Remus John Lupin(10. března 1960 - 2. května 1998) jinak také Náměsíčník, byl čaroděj nakažený lykantropismem a člen prvního i druhého Fénixova řádu. Během jeho školních let byl jedním z tzv. Pobertů a přítelem Jamese Pottera, Siriuse Blacka a Petra Pettigrewa. Dohromady strvořili Pobertův plánek. Remus ztratil všechny své nejbližší přátele ke konci První kouzelnické války, ale Sirius jejich přátelství později potvrdil. Remus učil v Škole čar a kouzel v Bradavicích jako učitel Obrany proti černé magii mezi lety 1993 a 1994, ale odstoupil poté, co Severus Snape zveřejnil informaci, že je Remus vlkodlak. Bojoval proti Smrtijedům ještě jednou během Druhé kouzelnické války, během níž si vzal členku Řádu Nymfadoru Tonksovou a měl s ní syna Teddyho Lupina. Remus byl zabit smrtijedem Antonínem Dolohovem během Bitvy o Bradavice v roce 1998 .

Ranné dětství Remus se narodil 10. března 1960 panu a paní Lupinové. Jako malý chlapec byl Remus kousnut vlkodlakem Fenrirem Šedohřbetem poté, co jej jeho otec urazil, protože se sám virem nakazil. Jeho rodiče dělali všechno co mohli, aby pro něj našli lék, jenže všechny jejich pokusy selhaly. Přestože si jeho rodiče nebyli jisti v otázce, zdali je bezpečné jej poslat do Školy čar a kouzel v Bradavicích, ředitel školy Albus Brumbál neviděl důvod proč jej nepřijmout a povzbudil ho k tomu, aby se stal studentem.

Bradavická léta

"Mé přeměny v těch letech byly - byly strašné. Přeměna ve vlkodlaka je velice bolestivý proces. Byl jsem oddělen od lidí, abych je nepokousal, tak jsem namísto nich kousal a drápal sebe. Vesničané slyšeli zvuky a kvílení a mysleli si, že slyší značně hlučné duchy."
—Remus Lupin k Harrymu Potterovi

Remus navštěvoval Bradavice mezi lety 1971 a 1978 a byl zařazen do nebelvírské koleje. K zajištění jeho bezpečnosti, stejně tak jako bezpečnosti jeho druhů byla zřízena chatrč poblíž Prasinek. Tato chatrč neměla žádné přirozené vchody, byla zde pouze tajná chodba vedoucí k ní od Vrby mlátičky na bradavických pozemcích. Remus zde byl jednou měsíčně zaveden během jeho přeměny, aby se zabránilo možným útokům na ostatní studenty. Avšak tato izolace byla také důvodem, proč Remus někdy útočil sám na sebe a poškozoval se tak kvůli frustraci. Kvůli hlasitým zvukům vycházejícím z chatrče byla přejmenována na Chroptící chýši a získala pověst nejstrašidelnější budovy ve Velké Británii. Brumbál tyto povídačky podporoval, aby lidi odradil od čmuchání a zkoumání kolem.

Remus se velmi dobře spřátelil s Nebelvírskými studenty Jamesem Potterem, Siriusem Blackem a Peterem Pettigrewem. To, že je vlkodlak udržoval v tajnosti a nikdo z ostatních studentů včetně Jamese, Siriuse a Petera o tom nevěděl. Vymýšlel si výmluvy, aby vysvětlil svá pravidelná měsíční zmizení jako například, že je jeho matka nemocná a že ji musí jet domů navštívit. James, Sirius a Peter pravdu zjistili během druhého ročníku a díky jejich přijetí Remusovy skutečné totožnosti a jejich silnému přátelství se rozhodli stát se zvěromágy, aby mohli Remusovi dělat společnost i během jeho proměny ve vlkodlaka, protože ten je nebezpečný pouze lidem. V pátém ročníku se byl James schopen proměnit v jelena, Sirius ve psa a Peter v krysu. Jednou měsíčně se všichni během úplňku vyplížili z hradu pod Jamesovým neviditelným pláštěm, přeměnili se, dostali se k Vrbě mátičce, prošli tunelem a setkali se s Remusem v Chroptící chýši. Ti čtyři pak brzy vyšli z pod Vrby mlátičky a potulovali se v noci na školních pozemcích a v Prasinkách. Nazývali se Pobertové a Remusovi kamarádi mu říkali Náměsíčník, kvůli jeho proměnám za úplňku.

Remus byl dobrým studentem a šprýmařem a s Peterem se někdy zúčastnili školních trestů s Jamesem a Siriusem za provádění různých neplech, ale nedostali se nikdy do tolika problémů jako James a Sirius. Žádný jiný student Bradavic nikdy nezjistil tolik moc o bradavických pozemcích a Prasinkách jako James, Sirius, Remus a Peter, kteří tyto znalosti využili k tvorbě Pobertova plánku a ten označili svými přezdívkami. Ten byl posléze zabaven Argusem Filchem.

Severus Snape: "S tím Lupinem se děje něco zvláštního. Kam se pořád ztrácí?"
Lily Evansová: "Je nemocný. Aspoň to říkají..."
Severus Snape: "Každý měsíc za úplňku?"

Nicméně jeho častá zmizení zanechala nezdravý zájem v Severusi Snepeovi, zmijozelskému studentovi stejného ročníku jako Remus,a který díky nenávisti k Jamesovi a Siriusovi sdílel nenávist i k Remusovi a Peterovi. Severus partu Pobertů sledovával, aby zjistil co provádějí a mohl se tak zapříčinit o jejich vyloučení. V šestém ročníku provedl Sirius Snapeovi zlomyslný žert, když mu prozradil o tajné chodbě vedoucí od Vrby mlátičky, doufajíce, že ho odstraší zjištění toho, co se nachází na druhém konci. James Snapea zastavil a tím mu zachránil život, ale Snape stále Remusovo tajemství neprozradil. Brumbál posléze přinutil Snapea přísahat mlčenlivost, avšak od té chvíle si Snape z Remuse krutě utahoval. Remus byl také prefekt během jeho studia, přestože měl problémy s vynucováním pořádku u jeho přátel. Sirius jednou řekl, že se Remus nezúčastnil šikanování Snapea, ale Remus přiznal, že litoval toho, že se do toho nevmísil a nezastavil to.

V síti Wikia

Náhodná Wiki